
Kurs „OKNO NA ŚWIAT – inne spojrzenie na Trening Umiejętności Społecznych” jest oparty na wieloletnim doświadczeniu w pracy z dziećmi z ASD i zaburzeniami pokrewnymi. To doświadczenie podpowiedziało nam, że każdej sfery zaburzonej trzeba uczyć od nowa i inaczej. Różnica polega na poglądzie, iż rozwój mózgu ludzkiego jest nierównomierny i niezależnie od wieku biologicznego, potrzebujemy wiedzy na jakim poziomie rozwoju jest mózg społeczny.
Dlatego w trakcie szkolenia pomożemy Ci:
Poznać i przeanalizować praktyczne sposoby rozwijania pierwotnych odruchów społecznych, istotnych dla rozwoju bardziej zaawansowanych umiejętności tj.: perspektywa społeczna, empatia, samoregulacja, itp..
Przeprowadzić diagnozę problemów społecznych i emocjonalnych, ich poziomu i nasilenia.


Zaplanować praktyczne wykorzystanie proponowanych narzędzi i strategii terapeutycznych,









- Behawioralnym z elementami poznawczymi (tworzenie podstawowych odruchów społecznych)- trzon umiejętności społecznych.
- Poznawczo- behawioralnym ( tworzenie podstaw społecznych dzieci i młodzieży).
Powyższe dwa poziomy to dwa pięciogodzinne spotkania (razem 10 godz.)












Serdecznie zapraszamy !!!
PROGRAM SZKOLENIA
Część pierwsza
- Poziom behawioralny z elementami poznawczymi (tworzenie podstawowych odruchów społecznych)- trzon umiejętności społecznych. ( 5 godzin/ 45 min)
- Wprowadzenie do kursu
- Rozwój kompetencji społecznych do 7 r.ż.
- Poznanie deficytów dziecka z zaburzeniami w rozwoju społecznym, określenie tych deficytów. Określenie programu działań na pierwszym poziomie
- Dobór ćwiczeń do poszczególnych deficytów określonych w programie
- Poznanie przykładowego scenariusza zajęć na poziomie pierwszym
- Tworzenie scenariuszy kompetencji społecznych w grupach
- Realizacja scenariuszy w grupach w miłej atmosferze współpracy
- Podsumowanie.
Część druga
- Poziom poznawczy z elementami behawioralnymi ( praca na poziomie kształtowania postaw społecznych). ( 5 godzin/ 45 min)
- Informacje dotyczące umiejętności istotnych dla funkcjonowania społecznego osób z autyzmem tzw. wysoko funkcjonujących. Określenie obszarów oddziaływań na drugim poziomie.
- Przykłady zastosowania strategii poznawczych i behawioralnych w pracy nad rozwijaniem kompetencji społecznych,
- Zaprezentowanie i omówienie przykładowych scenariuszy dotyczących rozwijania różnych obszarów funkcjonowania społecznego osób z autyzmem, w tym teorii umysłu,
- Tworzenie scenariuszy zajęć w podgrupach,
- Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu zajęć rozwijających umiejętności społecznych,
- Testy wspierające wybór odpowiednich kompetencji,
- Podsumowanie
Możliwość uczestniczenia w TUS obserwacja, omówienie, odpowiedzi na pytania.
ZAPRASZAMY DO ZAPISÓW w zakładce KALENDARZ SZKOLEŃ