Stosowana Analiza Zachowania w terapii dzieci z ASD – Kurs III stopniowy

KK
Kamil Kadelski
19 jest ju┼╝ zarejestrowany

Uczestnik...

otrzyma wiedz─Ö na temat podstawowych praw uczenia si─Ö, rozwoju motywacji, rozwoju dziecka z ASD, technik behawioralnych i kompleksowych interwencji terapeutycznych;
nauczy się wykorzystywać tę wiedzę do kształtowania nowych zachowań swoich podopiecznych;
pozna efektywne techniki wspieraj─ůce rozw├│j spo┼éeczny dziecka z ASD;
nauczy si─Ö uczy─ç dzieci szybko i skutecznie z uwzgl─Ödnieniem proces├│w generalizacji;
otrzyma wiedz─Ö na temat modelowego systemu wsparcia rodziny dziecka z ASD i rozszerzania terapii na ┼Ťrodowisko domowe;
nauczy si─Ö analizowa─ç bariery rozwojowe dziecka oraz pozna kompleksowe interwencje terapeutyczne stosowane do minimalizacji tych barier;
otrzyma wszystkie niezbędne do prowadzenia terapii arkusze, karty do ewaluacji programu, przykładowe programy, pomoce w formacie pdf, skrypt materiałów szkoleniowych;
udoskonali sw├│j warsztat pracy i nab─Ödzie nowe kompetencje podnosz─ůc tym samym sw├│j profesjonalizm.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • terapeut├│w pracuj─ůcych w przedszkolach terapeutycznych dla dzieci niepe┼énosprawnych w tym dzieci z ASD;
  • nauczycieli przedszkoli i szk├│┼é specjalnych i integracyjnych;
  • logoped├│w i psycholog├│w prowadz─ůcych zaj─Öcia z dzie─çmi z zaburzeniami rozwojowymi;
  • pedagog├│w szkolnych i innych specjalist├│w wspieraj─ůcych rozw├│j dzieci z ASD;
  • terapeut├│w prowadz─ůcych w┼éasn─ů praktyk─Ö terapeutyczn─ů;
  • nauczycieli ┼Ťwietlic szkolnych i innych miejsc opieki i wychowania.

ÔÇÄ

Program szkolenia:

STOPIEŃ I 5-6.03.2022

1. Stosowana Analiza Zachowania – podstawa skutecznej praktyki terapeutycznej.

2. Cele w terapii dzieci w spektrum autyzmu.

3. Bariery rozwojowe dzieci z ASD – charakterystyka i analiza.

4. Zasady terapii w nurcie behawioralnym – koncepcje dotycz─ůce bezpo┼Ťrednich dzia┼éa┼ä terapeutycznych oraz za┼éo┼╝enia odnosz─ůce si─Ö do wsp├│┼épracy i wsparcia rodziny dziecka.

5. Podstawowe poj─Öcia, procesy i prawa behawioralne oraz ich praktyczne implikacje.

6. Motywacja i wzmacnianie w terapii dziecka z ASD ÔÇô systemy wzmocnie┼ä, kontrola poleceniowa, systemy ┼╝etonowe i kontrakty.

7. Rozkłady wzmocnień.

8. Przewodnik w┼éa┼Ťciwego stosowania wzmocnie┼ä.

9. Wizualizacje w terapii i ich znaczenia dla efektów działań terapeuty.

10. Wczesna interwencja behawioralna i jej przebieg w odniesieniu do dzieci z ASD.

11. Niezb─Ödnik terapeuty behawioralnego ÔÇô zestaw pomocy i przyrz─ůd├│w do wykorzystania w terapii.

STOPIEŃ II 26-27.03.2022

1. Uczenie umiej─Ötno┼Ťci kluczowych – bazy do rozwoju bardziej z┼éo┼╝onych umiej─Ötno┼Ťci ┼╝yciowych.

2. Trening pr├│b powt├│rzonych, uczenie bez b┼é─Ödu, rodzaje podpowiedzi oraz ich hierarchia, organizacja ┼Ťrodowiska terapeutycznego jako bazowe techniki uczenia podstawowych umiej─Ötno┼Ťci.

3. Trening incydentalny oraz uczenie w naturalnym ┼Ťrodowisku – wykorzystanie do kszta┼étowania kontaktu wzrokowego oraz rozwijania pierwszych umiej─Ötno┼Ťci komunikacyjnych.

4. Kszta┼étowanie zachowania – jak realizowa─ç i do czego wykorzysta─ç?

5. Kszta┼étowanie samodzielno┼Ťci dziecka z wykorzystaniem technik behawioralnych: ┼éa┼äcuchy zachowa┼ä, plany dnia i aktywno┼Ťci, wizualizacje.

6. Samodzielna organizacja czasu wolnego w plac├│wkach o┼Ťwiatowych oraz w domu rodzinnym dziecka.

7. Rodzaje zabaw i metodyka ich  wprowadzania na poszczególnych etapach rozwojowych dziecka.

8. Modelowanie i jego wykorzystanie w nauce zabawy.

9. Podstawy treningu czysto┼Ťci u dzieci z ASD.

STOPIEŃ III 23-24.04.2022

1. Metoda zachowa┼ä werbalnych – nowe spojrzenie na rozw├│j j─Özyka dzieci z ASD.

2. Intensywne uczenie w systemie kart. Wykorzystanie w praktyce do rozwijania j─Özyka dzieci.

3. Technika skrypt├│w ÔÇô wykorzystanie do rozwijania interakcji z r├│wie┼Ťnikami oraz z┼éo┼╝onych umiej─Ötno┼Ťci j─Özykowych.

4. Strategie terapeutyczne dotycz─ůce echolalii.

5. Funkcjonalna analiza zachowa┼ä niepo┼╝─ůdanych.

6. Dzia┼éania proaktywne i ich wp┼éyw na zmniejszanie cz─Östotliwo┼Ťci zachowa┼ä trudnych.

7. Model najmniej restrykcyjnej terapii.

8. Tworzenie interwencji terapeutycznych dotycz─ůcych zachowa┼ä problemowych ÔÇô program, dob├│r technik, wsp├│┼épraca z rodzin─ů, wsparcie dla dziecka.

9. Obronno┼Ť─ç sensoryczna i wsparcie dziecka w procesie odwra┼╝liwiania.

10. Interwencje terapeutyczne i sposoby reagowania w przypadku wyst─Öpowania autostymulacji, fobii i kompulsji.

11. Podsumowanie szkolenia.

Godziny zaj─Ö─ç:

Zaj─Öcia w weekendy od 9.00 ÔÇô 15.00.

Trzy weekendowe spotkania (sobota, niedziela). ┼ü─ůcznie 45 godzin wyk┼éadowych.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikowi wiedzy na temat technik behawioralnych oraz gotowych rozwi─ůza┼ä terapeutycznych opartych o naukowe za┼éo┼╝enia SAZ, kt├│re pomog─ů mu skutecznie uczy─ç i rozwija─ç dziecko z ASD oraz efektywnie wspiera─ç jego rodzin─Ö.

 

Potwierdzenie odbycia szkolenia:

Ka┼╝dy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzaj─ůcy udzia┼é w doskonaleniu zawodowym.

 

Prowadz─ůce:

Agnieszka Rajs Glazar ÔÇô pedagog specjalny, logopeda.

Terapeuta i superwizor w nurcie behawioralnym. Praktyk z 29 letnim do┼Ťwiadczeniem zawodowym. Inicjator i organizator pierwszych w Polsce o┼Ťrodk├│w terapii behawioralnej. Wsp├│┼éza┼éo┼╝yciel i wieloletni cz┼éonek Zarz─ůdu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej, Cz┼éonek Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, za┼éo┼╝yciel i prezes Fundacji OD POCZ─äTKU.

 

Teresa Mayer ÔÇô pedagog specjalny i przedszkolny, terapeuta, superwizor Stosowanej Analizy Zachowania. Wsp├│┼étw├│rca i dzia┼éacz Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej oraz Fundacji OD Pocz─ůtku. Dzia┼éacz Krajowego Towarzystwa Autyzmu i Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej. W trakcie 35 letniej praktyki w pracy z osobami z ASD tworzy┼éa podwaliny systemu integracji dla dzieci z ASD.

 

 

 

 

 

 

Dodaj Opini─Ö

Dodaj Opini─Ö
kurs III stopniowy

1,200.00 

Czas trwania: 45 h