Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu. Program MARCHEWKOWE POLE. 16-17.04.2024

Piotr Glazar
4.93 /5
(29)
429 jest już zarejestrowany

Uczestnik...

Pozna najnowszą wiedzę na temat wybiórczości pokarmowej oraz badania dotyczące jej uwarunkowań;
Nauczy się diagnozować nasilenie trudności u dzieci z ASD oraz tworzyć odpowiedni program terapeutyczny dla dziecka;
Otrzyma wszystkie niezbędne formularze do diagnozy problemów dziecka, listy kontrolne do analizy trudności oralno-motorycznych, dzienniki żywieniowe, tabelki do notowania ćwiczeń w domu dziecka oraz arkusze do stworzenia programu;
Zapozna się ze skutecznymi metodami radzenia sobie z trudnościami pojawiającymi się podczas spożywania posiłków;
Nauczy się organizować sesje ćwiczeń przygotowujących dziecko do jedzenia nowych produktów spożywczych;
Nauczy się organizować wspierające dziecko otoczenie;
Pozna niebanalne, ciekawe pomysły i sposoby na rozwiązywanie pojawiających się podczas ćwiczeń trudności;
Otrzyma 5 tygodniowych zestawów tematycznych do wykorzystania do oswajania nowych potraw;
Nauczy się przygotowywać odpowiednie pomoce wizualne, które ułatwią dziecku ćwiczenia;
Otrzyma informacje dotyczące nawiązywania efektywnej współpracy z domem rodzinnym dziecka.

Szkolenie przeznaczone głównie dla specjalistów:

  • Logopedzi i neurologopedzi;
  • Pedagodzy specjalni i terapeuci wczesnego wspomagania;
  • Terapeuci pracujący w przedszkolach terapeutycznych;
  • Specjaliści prowadzący prywatną praktykę terapeutyczną z dziećmi z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi;
  • Studenci kierunków pedagogicznych i terapeutycznych zainteresowani tematyką wybiorczości pokarmowej.
  • Rodzice dzieci z ASD i nie tylko, które mają problemy z jedzeniem

Część I 

1.  Przedstawienie założeń programu MARCHEWKOWE POLE

2. Zasady programu i kolejne etapy.

3. Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci z ASD – uwarunkowania organiczne i środowiskowe.

4. Senso – motoryczne uwarunkowania wybiórczego jedzenia dzieci.

5. Ocena trudności dziecka: kwestionariusz wywiadu z rodzicami, dzienniki żywieniowe, analiza materiału filmowego.

6. Planowanie etapów terapii – na co zwrócić uwagę i jakie kroki zaplanować?

7. Strategie wizualne jako ważny element wsparcia procesu oswajania dzieci z nowymi produktami.

8. Działania redukujące lęk przed nowymi potrawami – omówienie rodzajów zajęć i przykłady zastosowania.

9. Wsparcie dla rodziców – jak planować i wdrażać strategie w domu rodzinnym.

10. Analiza przypadków – przykłady praktycznego zastosowania programu MARCHEWKOWE POLE. Przykłady programów terapeutycznych.

Część II 

1. Praktyka uważności jako element terapii wybiórczości pokarmowej – propozycje ćwiczeń wspierających dziecko.

2. Organizacja sesji ćwiczeniowych:

– Przygotowanie wzmocnień i wybór systemu motywacyjnego

– Organizacja przestrzeni

– Pomoce wizualne i plany aktywności jako wsparcie dziecka podczas ćwiczeń

3. Instrumentarium terapeuty czyli jakich pomocy i narzędzi potrzebujesz do prowadzenia efektywnych zajęć.

4. 5 tygodniowych autorskich zestawów tematycznych do sesji odczulania – prezentacja materiałów i omówienie zastosowania:

– Jak prezentować pomoce dziecku

– Jak realizować zasadę 5P

5. Zabawy z jedzeniem, nauka z jedzeniem i nauka o jedzeniu – ciekawe pomysły na zajęcia dodatkowe.

6. Co mówić, a czego unikać w temacie rozmów z dziećmi o jedzeniu.

7. Jak reagować na odmowę dziecka – odmowę ćwiczenia, odmowę próbowania, odmowę jedzenia.

8. MARCHEWKOWE LIFEHACK’i  czyli sposoby i triki na trudności dziecka.

9. Team terapeutyczny – rodzic i terapeuta czyli jak efektywnie wspierać rodzica i przydzielać „zadania do domu”.

10. Prezentacja książek dla dzieci i zestawów pomocy wspomagających terapię wybiórczości pokarmowej.

11. Dyskusja, pytania, komentarze, wymiana doświadczeń.

Godziny zajęć:

17.00 – 21.00  dwa dni – łącznie 8  godzin

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat wybiórczości pokarmowej, jej uwarunkowań środowiskowych i organicznych oraz efektywnych strategii terapeutycznych wspomagających dziecko i jego rodzinę.

Potwierdzenie odbycia szkolenia:

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w doskonaleniu zawodowym.

Prowadzący:

Agnieszka Rajs Glazar –  logopeda, mioterapeuta, pedagog specjalny, psychodietetyk, specjalista wczesnej interwencji, terapeuta WWRD, analityk zachowania, praktyk z 29 letnim doświadczeniem w pracy z osobami z ASD, nauczyciel akademicki, autorka wielu specjalistycznych pomocy do terapii dzieci z ASD, od 19 lat prowadzi szkolenia z zakresu terapii osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi, prelegentka na konferencjach naukowych. Doradca merytoryczny placówek dla dzieci w spektrum autyzmu. Konsultant programów wybiórczości pokarmowej w placówkach i domach rodzinnych dzieci z ASD. 

 

 

 

Opinie Uczestników

4.9
29 Opinii
97%
0%
3%
0%
0%

Opinie

Prowadząca - Pani Agnieszka to prawdziwa skarbnica wiedzy i doświadczenia. Dużo praktycznych wskazówek oraz gotowych pomocy. Polecam!

Zdecydowanie polecam, szkolenie prowadzone przez praktyka.

Polecam, dużo praktycznych wskazówek, a także gotowych pomocy do wykorzystania w terapii.

Moje pierwsze szkolenie z wybiórczością pokarmową i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona i zmotywowana do wprowadzania zmian u dziecka. W końcu zobaczyłam światełko w tunelu, że może być lepiej. Treści i materiały super przygotowane i przekazane. Z przyjemnością uczestniczyło się w szkoleniu. Pani Agnieszka w bardzo przyjemny i angażujący sposób prowadzi szkolenie, widać pasję i dużą wiedzę jaką posiada z wybiórczością i dziećmi z autyzmem.
Jako mama dziecka z wybiórczością pokarmową polecam z całym sercem szkolenie!

Świetne szkolenie, polecam serdecznie. Ogrom wiedzy teoretycznej i praktycznej. Z przyjemnością słucha się Pani Agnieszki.

Dziękuję. Jak zawsze - dużo praktycznej wiedzy. Wielki plus za dodatkowe materiały. Polecam.

Szkolenie w pełni spełniło moje oczekiwania. Bardzo dużo profesjonalnej merytorycznej wiedzy wspartej gotowymi narzędziami do pracy w postaci materiałów do pobrania. Dziękuje i polecam

Serdecznie polecam. Czekam na II cz. by uzyskać więcej wiedzy praktycznej :)

Bardzo profesjonalne, jakościowe szkolenie! Profesjonalizm - zakres merytoryczny, przystępność przekazywanej wiedzy i jakość dostarczonych materiałów. Polecam wszystkim!

Dużo wiedzy z zakresu terapii karmienia w ujęciu ogólnym, liczyłam na aspekt terapii karmienia u dzieci z ASD, bowiem doświadczenie pokazuje mi, że ta praca wygląda zupełnie inaczej. Gdybym była zupełnie początkująca w temacie i nie oczekiwała podjęcia tematu podanego w tytule szkolenia, byłabym zadowolona. Brakowało mi też aspektu praktycznego - jak dokładnie powinny wyglądać zajęcia. Zareklamowano mi inne szkolenie, w sumie po to, żeby odpowiedzieć na pytania, na które oczekiwałam odpowiedzi po tym szkoleniu, czyli dotyczące terapii karmienia w ASD. Niemniej jednak prowadząca jest bardzo kompetentna i sympatyczna, przekazuje wiedzę konkretnie i jasno. Mam wątpliwości czy skorzystać z drugiej części szkolenia, biorąc pod uwagę niespójność tematu z treścią. Polecam też poprawę w zakresie obsługi technicznej - na innych szkoleniach on-line zazwyczaj jest inna osoba, niż prowadząca, która zdejmuje z barków prowadzącej ten aspekt i nie przedłuża to niepotrzebnie czasu szkolenia. Podsumowując: Prowadząca otrzymałaby ode mnie 5 gwiazdek, jednak samo szkolenie jako całość, na trochę mniej. Mam nadzieję, że ta opinia okaże się przydatna do organizacji kolejnych szkoleń.

Serdecznie polecam wszystkim to wyjątkowe szkolenie! Bardzo dużo wiedzy praktycznej i teoretycznej:)

Szkolenie jak najbardziej na plus. Polecam.

Szkolenie bardzo dobre pod względem merytorycznym, każda minuta wykorzystana na przekazanie jak największej ilości informacji. Świetne materiały szkoleniowe do wykorzystania w pracy terapeutycznej z dzieckiem. Polecam :-)

Świetne szkolenie. Dużo użytecznych informacji i instrukcji. Polecam.

Bardzo merytoryczne i wartościowe szkolenie, ogrom konkretnej i praktycznej wiedzy.
Polecam!

Szkolenie świetnie przygotowane, wspaniale się słuchało p. Agnieszki. Pełen profesjonalizm jako wykładowca a do tego ogromna wiedza i co najważniejsze zaangażowanie i obycie z problemem. Serdecznie polecam.

Szkolenie praktyczne, z ogromną wiedzą, teraz wiem, w jaki sposób mogę pracować z dzieckiem. Prowadzone intensywnie, za to bardzo ciekawie.

Szkolenie bardzo profesjonalne, intensywne, dużo wiedzy, polecam każdemu ,?

Szkolenie bardzo merytoryczne z mnóstwem praktycznych odniesień i narzędzi. Super, będę polecać.:)

Bardzo wartościowe szkolenie. Dużo wiedzy do i materiałów zastosowania w praktyce. Polecam :)

Polecam firmę, Panie prowadzące i szkolenia!!! Kilka lat temu stacjonarnie uczestniczyłam w szkoleniu III -stopniowym prowadzonym przez panie Agnieszkę i Teresę, więc wiedziałam, że wiedza i doświadczenie Pań szkolących są ogromne. Dla mnie szkolenie super, zwłaszcza, że moja wiedza na temat terapii dzieci z wybiórczością pokarmową była zerowa. Pani Agnieszka przekazała wiadomości w sposób przejrzysty, jasny i ciekawy, poparty przykładami. Ponadto skrypty i gotowe pomoce do pracy. Polecam!!!

Szkolenie bardzo ciekawe. Najważniejsze, że mając doczynienia z takimi dziećmi wiem, że Pani ma pojęcie o problemie i doświadczenie w pracy. Polecam w 100 %.

Szkolenie bardzo ciekawe, merytorycznie świetnie przygotowane. Treści zostały przekazane w bardzo przystępny i interesujący sposób. Jestem w 100% zadowolona.

Świetne intensywne szkolenie. Wiedza merytoryczna przeplatała się z praktyką, konkretnymi przykładami i narzędziami do wykorzystania w pracy z dziećmi z wybiórczością pokarmową. Ponadto otrzymaliśmy sporą ilość gotowych już materiałów! Polecam serdecznie powyższe szkolenie, jak i inne, w których również brałam udział. A szczególnie kurs III stopniowy, SAZ w terapii dzieci z ASD! Pozdrawiam :)

To szkolenie jest cenne dla każdego! Polecam. Usystematyzowałam, odświeżyłam i zdobyłam nową - praktyczną - wiedzę. Pani Agnieszka - osoba prowadząca - bardzo kompetentna, przygotowana, z przyjemnością słuchałam wykładów. Będę TU zaglądać.

Bardzo cenne szkolenie, dużo praktycznych przykładów. Serdecznie polecam !

Polecam szkolenie, dużo zdobytej wiedzy wyjaśniające wiele rzeczy.

Szkolenie na 5 :) zdobyłam wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą wybiórczości pokarmowej u dzieci z ASD. Mnóstwo ćwiczeń i konkretnych działań w danych sytuacjach. Polecam :)

Doskonałe kompendium wiedzy na początek dla praktyków. Przyszłam z zerową wiedzą na temat treningu jedzenia, a dostałam ogrom wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznych wskazówek i konkretnych przykładów z ćwiczeniami.

Dodaj Opinię

Dodaj Opinię
Wybiórczość 1

590.00 

Czas trwania: 8 h