Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD – Skuteczne strategie terapeutyczne-12,13.05.2021

KK
Kamil Kadelski
5.0 /5
(2)
15 jest już zarejestrowany

Uczestnik...

Pozna najnowszą wiedzę na temat wybiórczości pokarmowej oraz badania dotyczące jej uwarunkowań;
Nauczy się diagnozować nasilenie trudności u dzieci z ASD oraz tworzyć odpowiedni program terapeutyczny dla dziecka;
Otrzyma wszystkie niezbędne formularze do diagnozy problemów dziecka, listy kontrolne do analizy trudności oralno-motorycznych, dzienniki żywieniowe, tabelki do notowania ćwiczeń w domu dziecka oraz arkusze do stworzenia programu;
Nabędzie umiejętności prowadzenia treningu odwrażliwiania na nowe produkty spożywcze;
Nauczy się realizować zróżnicowane zajęcia wspomagające proces odczulania na nowe jedzenie;
Zapozna się ze skutecznymi metodami radzenia sobie z behawioralnymi trudnościami pojawiającymi się podczas spożywania posiłków;
Pozna strategie wspierania rodziny dziecka z wybiórczością pokarmową.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Logopedzi i neurologopedzi;
  • Pedagodzy specjalni i terapeuci wczesnego wspomagania;
  • Terapeuci pracujący w przedszkolach terapeutycznych;
  • Specjaliści prowadzący prywatną praktykę terapeutyczną z dziećmi z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi;
  • Studenci kierunków pedagogicznych i terapeutycznych zainteresowani tematyką wybiorczości pokarmowej.

Program szkolenia:

1.  Przedstawienie założeń programu MARCHEWKOWE POLE oraz jego zasad i kolejnych etapów.

2. Wyjaśnienie pojęć – neofobia żywieniowa, wybiórczość pokarmowa, ARFID, selektywne jedzenie.

3. Diagnoza różnicowa: niejadek a dziecko z wybiórczością pokarmową.

4. Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci z ASD – uwarunkowania organiczne i środowiskowe.

5. Omówienie KWESTIONARIUSZA WYWIADU z rodzicami dotyczącego trudności dziecka związanych z jedzeniem.

6. Przedstawienie technik behawioralnych wykorzystywanych w treningu.

7. Strategie wizualne jako ważny element wsparcia procesu oswajania dzieci z nowymi produktami.

8. Działania redukujące lęk przed nowymi potrawami – omówienie rodzajów zajęć i przykłady zastosowania.

9. Wsparcie dla rodziców – jak planować i wdrażać strategie w domu rodzinnym.

10. Analiza przypadków – przykłady praktycznego zastosowania programu MARCHEWKOWE POLE. Przykłady programów terapeutycznych.

11. Dyskusja i odpowiedzi na pytania.

Godziny zajęć:

18.00 – 21.00 w dwa kolejne dni 8 Godzin Wykładowych

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat wybiórczości pokarmowej, jej uwarunkowań środowiskowych i organicznych oraz efektywnych strategii terapeutycznych wspomagających dziecko i jego rodzinę.

Potwierdzenie odbycia szkolenia:

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w doskonaleniu zawodowym.

Prowadzący:

AGNIESZKA RAJS GLAZAR – Terapeuta i superwizor w nurcie behawioralnym. Praktyk z 25 letnim doświadczeniem zawodowym. Inicjator i organizator pierwszych w Polsce ośrodków terapii behawioralnej. Współzałożyciel i wieloletni członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej, Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, założyciel i prezes Fundacji OD POCZĄTKU. Wykładowca akademicki.

 

Opinie Uczestników

5.0
rankingi 2
100%
0%
0%
0%
0%

Opinie

BN

Niezwykle przydatne szkolenie, obejmujące dużo konkretnej wiedzy oraz praktyczne podejście do zastosowania w pracy z dzieckiem z ASD. Duży plus za udostępnienie słuchaczom obszernej bazy materiałów, z których mogą skorzystać. Polecam !!

EC

To szkolenie to kilka bardzo wartościowych godzin. Autorka przedstawia temat od początku do końca, prezentując nie tylko teorię, ale i własne doświadczenie. Bogate zaplecze z pomocami do pobrania.

Dodaj Opinię

Dodaj Opinię
wybiróczość pokarmowa

300.00 

Czas trwania: 8 h