Wsparcie terapeutyczne w l臋kach, rutynach i autostymulacjach os贸b ze spektrum autyzmu 11.10.2022

PG
Piotr Glazar
67 jest ju偶 zarejestrowany

Uczestnik...

Pozna epidemiologi臋 zachowa艅 autostymulacyjnych w spektrum autyzmu;
B臋dzie umia艂 rozpoznawa膰 te zachowania;
Pozna sposoby obni偶ania cz臋stotliwo艣ci zachowa艅 autostymulacyjnych;
Nauczy si臋 tworzy膰 plany budowania zachowa艅 zast臋pczych w oparciu o t臋 sam膮 funkcj臋;
Pozna ograniczenia, kt贸re stwarzaj膮 zachowania autostymulacyjne, l臋kowe i kompulsyjne;
B臋dzie zna艂 schemat tworzenia si臋 zachowa艅 kompulsyjnych;
Pozna znaczenie ekspozycji w pracy z osobami przejawiaj膮cymi zachowania l臋kowe;
Nauczy si臋 rozpoznawa膰 przyczyny l臋ku u os贸b z autyzmem;
B臋dzie rozpoznawa艂 r贸偶nic臋 pomi臋dzy l臋kiem i fobi膮;
Pozna kilka sposob贸w post臋powania w przypadku zaburze艅 l臋kowych wsp贸艂wyst臋puj膮cych w spektrum autyzmu;
Pozna proste sposoby relaksacji, kt贸re warto zastosowa膰 w chwili narastaj膮cego l臋ku;
Otrzyma arkusze niezb臋dne do monitorowania fobii

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Nauczycieli i terapeut贸w pracuj膮cych z osobami z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi;
  • Nauczycieli i terapeut贸w pracuj膮cych w plac贸wkach specjalnych i integracyjnych z osobami w r贸偶nym wieku;
  • Rodzic贸w i opiekun贸w, kt贸rych dzieci przejawiaj膮 zachowania l臋kowe, autostymulacyjne i kompulsyjne.

Program szkolenia:
  1. Norma a zaburzenie w przypadku zachowa艅 stymulacyjnych.
  2. Rodzaje zachowa艅 autostymulacyjnych i rozpoznawanie ich.
  3. Cz臋stotliwo艣膰 wyst臋powania autostymulacji w spektrum autyzmu.
  4. Sposoby kontrolowania zachowa艅 autostymulacyjnych u dzieci z autyzmem.
  5. Budowanie umiej臋tno艣ci alternatywnych do w/w zachowa艅.
  6. Specyficzne zachowania o pod艂o偶u l臋kowym.
  7. Tworzenie si臋 i eskalacja kompulsji.
  8. Metody zmniejszania zachowa艅 kompulsyjnych.
  9. Inne zachowania o pod艂o偶u l臋kowym.
  10. Czynniki wywo艂uj膮ce l臋k u osoby ze spektrum autyzmu.
  11. Nauka osoby z autyzmem rozpoznawania u siebie podenerwowania.
  12. Sposoby relaksacji i obni偶ania l臋ku.
  13. Zaburzona komunikacja jako jeden z czynnik贸w wywo艂uj膮cych l臋k.
  14. Rozwijanie si臋 zachowa艅 l臋kowych- fobia.
  15. Najcz臋艣ciej wyst臋puj膮ce fobie u os贸b ze spektrum autyzmu, ich przyczyny i metody post臋powania.

 

Godziny zaj臋膰:

Zaj臋cia od 17.00 鈥 21.00

 

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestnik贸w z wieloma czynnikami wewn臋trznymi, kt贸re pot臋guj膮 trudno艣ci w uczeniu i wsp贸艂pracy w szkole, przedszkolu oraz w domu rodzinnym osoby z autyzmem. Skupianie si臋 na bod藕cach sensorycznych zabiera uwag臋 ucznia i prowadzi do stagnacji w rozwoju, a l臋ki nasilaj膮 zachowania trudne i zaburzaj膮 wsp贸艂prac臋 z innymi lud藕mi. Trudno艣ci omawiane na szkoleniu to: 鈥濷graniczone, powtarzalne wzorce zachowa艅, zainteresowa艅 i aktywno艣ci鈥, b臋d膮ce drugim kryterium diagnozy autyzmu w DSM 鈥 5.

Potwierdzenie odbycia szkolenia:

Ka偶dy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzaj膮cy udzia艂 w doskonaleniu zawodowym.

 

Prowadz膮cy:

Teresa Mayer 鈥 pedagog specjalny i przedszkolny, terapeuta, superwizor Stosowanej Analizy Zachowania. Wsp贸艂tw贸rca i dzia艂acz Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej oraz Fundacji OD Pocz膮tku. By艂y cz艂onek Krajowego Towarzystwa Autyzmu i Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej. W trakcie 35 letniej praktyki w pracy z osobami z ASD tworzy艂a podwaliny systemu integracji dla dzieci z ASD.

Dodaj Opini臋

Dodaj Opini臋
Fobie

200.00 

Czas trwania: 4 h