Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD. Program MARCHEWKOWE POLE -część I i II. 01.10.2022

KK
Kamil Kadelski
2 jest już zarejestrowany

Uczestnik...

Pozna najnowszą wiedzę na temat wybiórczości pokarmowej oraz badania dotyczące jej uwarunkowań;
Nauczy się diagnozować nasilenie trudności u dzieci z ASD oraz tworzyć odpowiedni program terapeutyczny dla dziecka;
Otrzyma wszystkie niezbędne formularze do diagnozy problemów dziecka, listy kontrolne do analizy trudności oralno-motorycznych, dzienniki żywieniowe, tabelki do notowania ćwiczeń w domu dziecka oraz arkusze do stworzenia programu;
Zapozna się ze skutecznymi metodami radzenia sobie z behawioralnymi trudnościami pojawiającymi się podczas spożywania posiłków;
Nauczy się organizować sesje ćwiczeń przygotowujących dziecko do jedzenia nowych produktów spożywczych;
Nauczy się organizować wspierające dziecko otoczenie;
Pozna niebanalne, ciekawe pomysły i sposoby na rozwiązywanie pojawiających się podczas ćwiczeń trudności;
Otrzyma 5 tygodniowych zestawów tematycznych do wykorzystania do oswajania nowych potraw;
Nauczy się przygotowywać odpowiednie pomoce wizualne, które ułatwią dziecku ćwiczenia;
Otrzyma informacje dotyczące nawiązywania efektywnej współpracy z domem rodzinnym dziecka.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Logopedzi i neurologopedzi;
  • Pedagodzy specjalni i terapeuci wczesnego wspomagania;
  • Terapeuci pracujący w przedszkolach terapeutycznych;
  • Specjaliści prowadzący prywatną praktykę terapeutyczną z dziećmi z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi;
  • Studenci kierunków pedagogicznych i terapeutycznych zainteresowani tematyką wybiorczości pokarmowej.
  • Rodzice dzieci z ASD i nie tylko, które mają problemy z jedzeniem

Program szkolenia:

Część I 

1.  Przedstawienie założeń programu MARCHEWKOWE POLE

2. Zasady programu i kolejne etapy.

3. Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci z ASD – uwarunkowania organiczne i środowiskowe.

4. Senso – motoryczne uwarunkowania wybiórczego jedzenia dzieci.

5. Ocena trudności dziecka: kwestionariusz wywiadu z rodzicami, dzienniki żywieniowe, analiza materiału filmowego.

6. Planowanie etapów terapii – na co zwrócić uwagę i jakie kroki zaplanować?

7. Strategie wizualne jako ważny element wsparcia procesu oswajania dzieci z nowymi produktami.

8. Działania redukujące lęk przed nowymi potrawami – omówienie rodzajów zajęć i przykłady zastosowania.

9. Wsparcie dla rodziców – jak planować i wdrażać strategie w domu rodzinnym.

10. Analiza przypadków – przykłady praktycznego zastosowania programu MARCHEWKOWE POLE. Przykłady programów terapeutycznych.

Część II – warsztaty

1. Praktyka uważności jako element terapii wybiórczości pokarmowej – propozycje ćwiczeń wspierających dziecko.

2. Organizacja sesji ćwiczeniowych:

– Przygotowanie wzmocnień i wybór systemu motywacyjnego

– Organizacja przestrzeni

– Pomoce wizualne i plany aktywności jako wsparcie dziecka podczas ćwiczeń

3. Instrumentarium terapeuty czyli jakich pomocy i narzędzi potrzebujesz do prowadzenia efektywnych zajęć.

4. 5 tygodniowych autorskich zestawów tematycznych do sesji odczulania – prezentacja materiałów i omówienie zastosowania:

– Jak prezentować pomoce dziecku

– Jak realizować zasadę 5P

5. Zabawy z jedzeniem, nauka z jedzeniem i nauka o jedzeniu – ciekawe pomysły na zajęcia dodatkowe.

6. Co mówić, a czego unikać w temacie rozmów z dziećmi o jedzeniu.

7. Jak reagować na odmowę dziecka – odmowę ćwiczenia, odmowę próbowania, odmowę jedzenia.

8. MARCHEWKOWE LIFEHACK’i  czyli sposoby i triki na trudności dziecka.

9. Team terapeutyczny – rodzic i terapeuta czyli jak efektywnie wspierać rodzica i przydzielać „zadania do domu”.

10. Prezentacja książek dla dzieci i zestawów pomocy wspomagających terapię wybiórczości pokarmowej.

11. Dyskusja, pytania, komentarze, wymiana doświadczeń.

Godziny zajęć:

9.00 – 15.00 – 6 godzin.

Miejsce:

Kraków – dokładny adres zostanie podany w mailu przypominającym o szkoleniu.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat wybiórczości pokarmowej, jej uwarunkowań środowiskowych i organicznych oraz efektywnych strategii terapeutycznych wspomagających dziecko i jego rodzinę.

Potwierdzenie odbycia szkolenia:

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w doskonaleniu zawodowym.

Prowadzący:

Agnieszka Rajs Glazar –  logopeda, pedagog specjalny, psychodietetyk, specjalista wczesnej interwencji, terapeuta WWRD, terapeuta i superwizor w nurcie analizy zachowania, praktyk z 29 letnim doświadczeniem w pracy z osobami z ASD, nauczyciel akademicki, autorka wielu specjalistycznych pomocy do terapii dzieci z ASD, od 18 lat prowadzi szkolenia z zakresu terapii osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi, prelegentka na konferencjach naukowych. Doradca merytoryczny placówek dla dzieci w spektrum autyzmu. Konsultant programów wybiórczości pokarmowej w placówkach i domach rodzinnych dzieci z ASD. 

 

 

 

Dodaj Opinię

Dodaj Opinię
Marchewkowe stacjonarne

300.00 

Czas trwania: 6 h