Teresa Mayer
Właściciel Centrum Szkoleń Behawioralnych
Pedagog specjalny, pedagog wczesnoszkolny, terapeuta i superwizor behawioralny
Ukończyła studia z pedagogiki przedszkolnej (1988), podyplomowe studia z pedagogiki specjalnej (1999), podyplomowe studia Zarządzanie Oświatą – Menadżer w oświacie (2016).
Nauczyciel dyplomowany z 30 letnim stażem pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
W 2004 r. roku ukończyła 3 letnie szkolenie prowadzone przez Annę Budzińska i Iwonę Sominkę – Ruta w Stowarzyszeniu Pomocy Osobom z Autyzmem w Gdańsku – pierwszej w Polsce placówce behawioralnej dotyczące przygotowania do pracy superwizyjnej (łącznie 340 godzin szkolenia). W 2003 roku odbyła 3 miesięczny staż terapeutyczny w Princeton Child Development Institute w Princeton w USA w zakresie prowadzenia wczesnej interwencji behawioralnej. W trakcie stażu uczestniczyła w intensywnym szkoleniu teoretycznym w zakresie Stosowanej Analizy Zachowania.
Jest współzałożycielem Grupy Wczesnej Interwencji Behawioralnej (2001) – pierwszej w Polsce południowej placówki prowadzącej terapię dzieci z autyzmem Stosowaną Analizę Zachowania. Obecnie pracuje w Filii nr 1 SOSW nr 4 w Krakowie. Od 2013 roku kierownik w/w placówki.
Jest współzałożycielem Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej (2002). W latach 2002 – 2013 pracowała w Ambulatorium Terapii Behawioralnej, gdzie prowadziła konsultacje terapeutyczno – diagnostyczne. W latach 2008 – 2012 współorganizowała cykl Ogólnopolskich Konferencji Nauczycieli Szkolnictwa Specjalnego „Czas na dialog”. Była społecznym kierownikiem Treningu Umiejętności Społecznych w ramach PSTB tworząc podwaliny pod nowatorski, jeden z pierwszych na terenie Polski program prowadzenia tych zajęć. Brała czynny udział w turnusach rehabilitacyjnych organizowanych przez Stowarzyszenie.
Inicjator i założyciel Fundacji Wspierania Osób z Zaburzeniami Rozwoju OD POCZĄTKU, gdzie od 2015 roku organizowała cykl konferencji pt. „ Nauka dla praktyki- praktyka dla nauki” razem z Krakowską Akademią A. Frycza Modrzewskiego oraz konferencję pt. „Wsparcie na starcie” wraz ze Stowarzyszeniem SIEMACHA.
Prowadziła działalność superwizyjną w następujących ośrodkach:
– Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji CZAS DZIECIŃSTWA w Warszawie,
– Zespół Szkół Specjalnych nr 23 w Częstochowie, za co otrzymała w 2012 r. honorowy tytuł „ PRZYJACIEL SZKOŁY” ,
– Integracyjne Przedszkole Zdrowia w Szczecinie,
– Szczecińskie Stowarzyszenie Pomocy Autystom Oddział w Krakowie,
– Ośrodek „Radość Życia” w Sandomierzu,
– ORETW w Kielcach,
Obecnie wspomaga merytorycznie przedszkola i szkoły na terenie Krakowa w ramach wspomagania realizowanego w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej nr 4 oraz w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Dzieci w Wieku Przedszkolnym i jest superwizorem w Filii nr 1 SOSW nr 4 w Krakowie.
Ukończone szkolenia i kursy:
- „Jak rozwijać dziecko autystyczne”, (Kraków, 1993);
- “Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne”, (Kraków 1996);
- „Kurs specjalny nauczania indywidualnego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi” (Kraków 1996);
- Warsztaty z zakresu terapii autyzmu metodą behawioralną prowadzone przez specjalistów z uniwersytetu w Oslo Jensa Skara i Arilda Karsena (Kraków 2000,Gdańsk 2001, Poznań 2002, Gdańsk 2002);
- „Program Rozwoju Komunikacji MAKATON”, (Kraków, 2006);
- „Stosowana Analiza Zachowania: Metody pracy z dziećmi z autyzmem. Praca nad zachowaniami trudnymi, (Kraków 2008);
- „Stosowana Analiza Zachowania: Metody pracy z dziećmi z autyzmem. Zmniejszanie częstości zachowań, (Kraków 2008);
- „Dotrzeć do serca autyzmu – Program RDI”, (Warszawa 2011);
- Szkolenie PECS – poziom I (Kraków 2013);
- „Szkolenie umiejętności dialogu motywującego”, (Kraków 2014);
- „Tiki, zaburzenia odżywiania i wydalania u dzieci – diagnoza i terapia” (Kraków 2015);
- „VB-MAPP. Ocena umiejętności i planowanie terapii”, (Kraków 2015);
- „Jak podwyższyć kreatywność ucznia?”, (Kraków 2015);
- „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu”, (Kraków 2016);
- „Intensywne nauczanie behawioralne w oparciu o system kart” (Kraków 2017);
- „Od dźwięku do języka – rozwijanie komunikacji dzieci z autyzmem”, (Warszawa 2018).
W 2011r. wpisana została na listę terapeutów i superwizorów behawioralnych decyzją komisji PSTB i PTPB.
Od 2013 r. wykładała na studiach podyplomowych w KIRE w Krakowie, na Akademii Jana Długosza w Częstochowie oraz w Podkarpackim Centrum Usług Dydaktycznych. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Rzeszowskim.
W 2014 r. była głównym prelegentem podczas konferencji organizowanej przez kuratorium oświaty w Rzeszowie dla dyrektorów i nauczycieli woj. podkarpackiego na temat pracy z osobami z ASD.
Od 2004 roku prowadzi Kurs III stopniowy Stosowanej Analizy Zachowania.
Szczególnie interesuje się rozwijaniem umiejętności społecznych oraz zmianą zachowań niepożądanych u dzieci.
Publikacje:
- Mayer , T.(2003). Jak uczyć pisać dziecko z autyzmem? Krok za Krokiem, 1, 52-54.
- Mayer, T. (2006). Emocje – czy można się ich nauczyć. Krok za Krokiem,2, 22-27.
- Mayer,T., Hamerlak, K. ( 2009). Programy ułatwiające proces integracji – pomiar uwagi dzieci z autyzmem w trakcie zajęć integracyjnych w przedszkolu – zabawa w udawanie. Krok za Krokiem,3, 42-54.
- Rajs-Glazar, A., Mayer , T.(2012). Łatwe Czytanie. Oficyna Wydawnicza IMPULS.