Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD. Program MARCHEWKOWE POLE -część I. 12.10.2022

PG
Piotr Glazar
4.9 /5
(21)
211 jest już zarejestrowany

Uczestnik...

Pozna najnowszą wiedzę na temat wybiórczości pokarmowej oraz badania dotyczące jej uwarunkowań;
Nauczy się diagnozować nasilenie trudności u dzieci z ASD oraz tworzyć odpowiedni program terapeutyczny dla dziecka;
Otrzyma wszystkie niezbędne formularze do diagnozy problemów dziecka, listy kontrolne do analizy trudności oralno-motorycznych, dzienniki żywieniowe, tabelki do notowania ćwiczeń w domu dziecka oraz arkusze do stworzenia programu;
Nabędzie umiejętności prowadzenia treningu odwrażliwiania na nowe produkty spożywcze;
Nauczy się realizować zróżnicowane zajęcia wspomagające proces odczulania na nowe jedzenie;
Zapozna się ze skutecznymi metodami radzenia sobie z behawioralnymi trudnościami pojawiającymi się podczas spożywania posiłków;
Pozna strategie wspierania rodziny dziecka z wybiórczością pokarmową.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Logopedzi i neurologopedzi;
  • Pedagodzy specjalni i terapeuci wczesnego wspomagania;
  • Terapeuci pracujący w przedszkolach terapeutycznych;
  • Specjaliści prowadzący prywatną praktykę terapeutyczną z dziećmi z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi;
  • Studenci kierunków pedagogicznych i terapeutycznych zainteresowani tematyką wybiorczości pokarmowej.
  • Rodzice dzieci z ASD i nie tylko, które mają problemy z jedzeniem

Program szkolenia:

1.  Przedstawienie założeń programu MARCHEWKOWE POLE

2. Zasady programu i kolejne etapy.

3. Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci z ASD – uwarunkowania organiczne i środowiskowe.

4. Senso – motoryczne uwarunkowania wybiórczego jedzenia dzieci.

5. Ocena trudności dziecka: kwestionariusz wywiadu z rodzicami, dzienniki żywieniowe, analiza materiału filmowego.

6. Planowanie etapów terapii – na co zwrócić uwagę i jakie kroki zaplanować?

7. Strategie wizualne jako ważny element wsparcia procesu oswajania dzieci z nowymi produktami.

8. Działania redukujące lęk przed nowymi potrawami – omówienie rodzajów zajęć i przykłady zastosowania.

9. Wsparcie dla rodziców – jak planować i wdrażać strategie w domu rodzinnym.

10. Analiza przypadków – przykłady praktycznego zastosowania programu MARCHEWKOWE POLE. Przykłady programów terapeutycznych.

11. Dyskusja i odpowiedzi na pytania.

Godziny zajęć:

17.00 – 21.00 – 4  godziny.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat wybiórczości pokarmowej, jej uwarunkowań środowiskowych i organicznych oraz efektywnych strategii terapeutycznych wspomagających dziecko i jego rodzinę.

Potwierdzenie odbycia szkolenia:

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w doskonaleniu zawodowym.

Prowadzący:

Agnieszka Rajs Glazar –  logopeda, pedagog specjalny, psychodietetyk, specjalista wczesnej interwencji, terapeuta WWRD, terapeuta i superwizor w nurcie analizy zachowania, praktyk z 29 letnim doświadczeniem w pracy z osobami z ASD, nauczyciel akademicki, autorka wielu specjalistycznych pomocy do terapii dzieci z ASD, od 18 lat prowadzi szkolenia z zakresu terapii osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi, prelegentka na konferencjach naukowych. Doradca merytoryczny placówek dla dzieci w spektrum autyzmu. Konsultant programów wybiórczości pokarmowej w placówkach i domach rodzinnych dzieci z ASD. 

 

 

 

Opinie Uczestników

4.9
21 Opinii
4.7619047619048%
0%
4.7619047619048%
0%
0%

Opinie

SB

Bardzo profesjonalne, jakościowe szkolenie! Profesjonalizm - zakres merytoryczny, przystępność przekazywanej wiedzy i jakość dostarczonych materiałów. Polecam wszystkim!

BG

Dużo wiedzy z zakresu terapii karmienia w ujęciu ogólnym, liczyłam na aspekt terapii karmienia u dzieci z ASD, bowiem doświadczenie pokazuje mi, że ta praca wygląda zupełnie inaczej. Gdybym była zupełnie początkująca w temacie i nie oczekiwała podjęcia tematu podanego w tytule szkolenia, byłabym zadowolona. Brakowało mi też aspektu praktycznego - jak dokładnie powinny wyglądać zajęcia. Zareklamowano mi inne szkolenie, w sumie po to, żeby odpowiedzieć na pytania, na które oczekiwałam odpowiedzi po tym szkoleniu, czyli dotyczące terapii karmienia w ASD. Niemniej jednak prowadząca jest bardzo kompetentna i sympatyczna, przekazuje wiedzę konkretnie i jasno. Mam wątpliwości czy skorzystać z drugiej części szkolenia, biorąc pod uwagę niespójność tematu z treścią. Polecam też poprawę w zakresie obsługi technicznej - na innych szkoleniach on-line zazwyczaj jest inna osoba, niż prowadząca, która zdejmuje z barków prowadzącej ten aspekt i nie przedłuża to niepotrzebnie czasu szkolenia. Podsumowując: Prowadząca otrzymałaby ode mnie 5 gwiazdek, jednak samo szkolenie jako całość, na trochę mniej. Mam nadzieję, że ta opinia okaże się przydatna do organizacji kolejnych szkoleń.

EN

Serdecznie polecam wszystkim to wyjątkowe szkolenie! Bardzo dużo wiedzy praktycznej i teoretycznej:)

Szkolenie jak najbardziej na plus. Polecam.

KZ

Szkolenie bardzo dobre pod względem merytorycznym, każda minuta wykorzystana na przekazanie jak największej ilości informacji. Świetne materiały szkoleniowe do wykorzystania w pracy terapeutycznej z dzieckiem. Polecam :-)

K

Świetne szkolenie. Dużo użytecznych informacji i instrukcji. Polecam.

EB

Bardzo merytoryczne i wartościowe szkolenie, ogrom konkretnej i praktycznej wiedzy.
Polecam!

KK

Szkolenie świetnie przygotowane, wspaniale się słuchało p. Agnieszki. Pełen profesjonalizm jako wykładowca a do tego ogromna wiedza i co najważniejsze zaangażowanie i obycie z problemem. Serdecznie polecam.

PJ

Szkolenie praktyczne, z ogromną wiedzą, teraz wiem, w jaki sposób mogę pracować z dzieckiem. Prowadzone intensywnie, za to bardzo ciekawie.

MP

Szkolenie bardzo profesjonalne, intensywne, dużo wiedzy, polecam każdemu ,?

MS

Szkolenie bardzo merytoryczne z mnóstwem praktycznych odniesień i narzędzi. Super, będę polecać.:)

IB

Bardzo wartościowe szkolenie. Dużo wiedzy do i materiałów zastosowania w praktyce. Polecam :)

SL

Polecam firmę, Panie prowadzące i szkolenia!!! Kilka lat temu stacjonarnie uczestniczyłam w szkoleniu III -stopniowym prowadzonym przez panie Agnieszkę i Teresę, więc wiedziałam, że wiedza i doświadczenie Pań szkolących są ogromne. Dla mnie szkolenie super, zwłaszcza, że moja wiedza na temat terapii dzieci z wybiórczością pokarmową była zerowa. Pani Agnieszka przekazała wiadomości w sposób przejrzysty, jasny i ciekawy, poparty przykładami. Ponadto skrypty i gotowe pomoce do pracy. Polecam!!!

PK

Szkolenie bardzo ciekawe. Najważniejsze, że mając doczynienia z takimi dziećmi wiem, że Pani ma pojęcie o problemie i doświadczenie w pracy. Polecam w 100 %.

KB

Szkolenie bardzo ciekawe, merytorycznie świetnie przygotowane. Treści zostały przekazane w bardzo przystępny i interesujący sposób. Jestem w 100% zadowolona.

MS

Świetne intensywne szkolenie. Wiedza merytoryczna przeplatała się z praktyką, konkretnymi przykładami i narzędziami do wykorzystania w pracy z dziećmi z wybiórczością pokarmową. Ponadto otrzymaliśmy sporą ilość gotowych już materiałów! Polecam serdecznie powyższe szkolenie, jak i inne, w których również brałam udział. A szczególnie kurs III stopniowy, SAZ w terapii dzieci z ASD! Pozdrawiam :)

AP

To szkolenie jest cenne dla każdego! Polecam. Usystematyzowałam, odświeżyłam i zdobyłam nową - praktyczną - wiedzę. Pani Agnieszka - osoba prowadząca - bardzo kompetentna, przygotowana, z przyjemnością słuchałam wykładów. Będę TU zaglądać.

MT

Bardzo cenne szkolenie, dużo praktycznych przykładów. Serdecznie polecam !

TA

Polecam szkolenie, dużo zdobytej wiedzy wyjaśniające wiele rzeczy.

MS

Szkolenie na 5 :) zdobyłam wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą wybiórczości pokarmowej u dzieci z ASD. Mnóstwo ćwiczeń i konkretnych działań w danych sytuacjach. Polecam :)

KW

Doskonałe kompendium wiedzy na początek dla praktyków. Przyszłam z zerową wiedzą na temat treningu jedzenia, a dostałam ogrom wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznych wskazówek i konkretnych przykładów z ćwiczeniami.

Dodaj Opinię

Dodaj Opinię
wybiróczość pokarmowa

195.00 

Czas trwania: 4 h