SAZ w terapii dzieci w spektrum autyzmu. Kurs III stopniowy.
Program szkolenia: STOPIEŃ I 1. Stosowana Analiza Zachowania – podstawa …
Uczestnik...
otrzyma wiedzę na temat podstawowych praw uczenia się, rozwoju motywacji, rozwoju dziecka z ASD, technik wywodzących się z analizy zachowania i kompleksowych interwencji terapeutycznych;
nauczy się wykorzystywać tę wiedzę do kształtowania nowych zachowań swoich podopiecznych;
pozna efektywne techniki wspierające rozwój społeczny dziecka z ASD;
nauczy się uczyć dzieci szybko i skutecznie z uwzględnieniem procesów generalizacji;
otrzyma wiedzę na temat modelowego systemu wsparcia rodziny dziecka z ASD i rozszerzania terapii na środowisko domowe;
nauczy się analizować bariery rozwojowe dziecka oraz pozna kompleksowe interwencje terapeutyczne stosowane do minimalizacji tych barier;
otrzyma wszystkie niezbędne do prowadzenia terapii arkusze, karty do ewaluacji programu, przykładowe programy, pomoce w formacie pdf, skrypt materiałów szkoleniowych;
udoskonali swój warsztat pracy i nabędzie nowe kompetencje podnosząc tym samym swój profesjonalizm.
Szczęście na nocniku. Odpieluchowanie dziecka z autyzmem. 26.09.2024
Program szkolenia: 1. Wprowadzenie do tematu szkolenia. 2. Przedstawienie korzyści …
Uczestnik...
dowie się, jak przeprowadzić ocenę gotowości do odpieluchowania dziecka;
pozna normy i czynniki zakłócające przebieg nauki czystości;
otrzyma narzędzia podnoszące poziom motywacji u dziecka do uczenia się czynności toaletowych;
nauczy się wprowadzać kroki uczenia czystości w odpowiedniej kolejności;
nauczy się zbierać i analizować dane dotyczące obserwowalnych zachowań dziecka związanych z fizjologią wydalania;
pozna sposoby działania w wypadku lęku przed łazienką, nocnikiem, sedesem;
otrzyma wiedzę o najczęstszych przyczynach zanieczyszczania się dzieci;
pozna zasady współpracy z rodziną w zakresie prowadzenia odpieluchowania.
SAZ w terapii dzieci z ASD. Kurs III stopniowy
Program szkolenia: STOPIEŃ I 1. Stosowana Analiza Zachowania – podstawa …
Uczestnik...
otrzyma wiedzę na temat podstawowych praw uczenia się, rozwoju motywacji, rozwoju dziecka z ASD, technik behawioralnych i kompleksowych interwencji terapeutycznych;
nauczy się wykorzystywać tę wiedzę do kształtowania nowych zachowań swoich podopiecznych;
pozna efektywne techniki wspierające rozwój społeczny dziecka z ASD;
nauczy się uczyć dzieci szybko i skutecznie z uwzględnieniem procesów generalizacji;
otrzyma wiedzę na temat modelowego systemu wsparcia rodziny dziecka z ASD i rozszerzania terapii na środowisko domowe;
nauczy się analizować bariery rozwojowe dziecka oraz pozna kompleksowe interwencje terapeutyczne stosowane do minimalizacji tych barier;
otrzyma wszystkie niezbędne do prowadzenia terapii arkusze, karty do ewaluacji programu, przykładowe programy, pomoce w formacie pdf, skrypt materiałów szkoleniowych;
udoskonali swój warsztat pracy i nabędzie nowe kompetencje podnosząc tym samym swój profesjonalizm.
VB MAPP. Ocena umiejętności językowych i społecznych dzieci w spektrum autyzmu. 25-26.02.2025
Program szkolenia: 1. Wprowadzenie do szkolenia, omówienie programu. 2. Potrzeby …
Uczestnik...
Zapozna się z narzędziem do diagnozy poziomu rozwoju języka i umiejętności społecznych związanych z językiem - VB MAPP;
Otrzyma podpowiedzi na czym koncentrować się tworząc programy językowe dla dziecka z ASD, od czego zaczynać pracę, jakie strategie uczenia planować oraz jak planować środowisko terapeutyczne;
Nabędzie podstawową wiedzę na temat rozwoju językowego dzieci z ASD oraz powtórzy wiadomości dotyczące norm rozwoju języka u dzieci neurotypowych;
Nauczy się oceniać poziom poszczególnych form językowych i programować kolejne kroki ich rozwoju;
Nauczy się analizować bariery rozwojowe utrudniające dziecku z ASD naukę nowych umiejętności językowych;
Otrzyma wskazówki kierunkujące działania terapeutyczne w zakresie redukcji zaobserwowanych barier;
Otrzyma niezbędne do przeprowadzenia diagnozy poziomu rozwoju języka arkusze i karty oraz arkusze do tworzenia programów językowych;
Otrzyma przykładowe pomoce do wykorzystania w terapii.
Agresja i autoagresja u osób ze spektrum autyzmu. Skuteczne strategie terapeutyczne. 20.02.2025
Program szkolenia: Omówienie przebiegu szkolenia. Pojęcie zachowania trudnego, definicja agresji, …
Uczestnik...
Pozna epidemiologię zachowań agresywnych i autoagresywnych osób z ASD i pokrewnymi zaburzeniami;
Pozna najczęstsze przyczyny biomedyczne i środowiskowe w/w zachowań;
Nabędzie umiejętności, które pozwolą mu przeanalizować zachowanie z punktu widzenia bezpośrednich bodźców prowokujących zachowania agresywne i autoagresywne;
Będzie umiał dostrzegać pierwsze symptomy tych zachowań;
Nabędzie umiejętności planowania konsekwentnych oddziaływań wpływających na zmniejszenie agresji i autoagresji u osoby z ASD;
Pozna sposoby tworzenia skutecznych działań zapobiegawczych;
Dowie się jak zatrzymać rozwijające się zachowanie;
Uzyska wiedzę na temat podstawowych przepisów prawnych obowiązujących w placówkach oświatowych, które stanowią podstawę etycznych oddziaływań;
Pozna kilka kluczowych narzędzi i pomocy wizualnych pomocnych w pracy z osobą agresywną i autoagresywną.
Wsparcie terapeutyczne w lękach, rutynach i autostymulacjach osób ze spektrum autyzmu 14.11.2024
Program szkolenia: Norma a zaburzenie w przypadku zachowań stymulacyjnych. Rodzaje …
Uczestnik...
Pozna epidemiologię zachowań autostymulacyjnych w spektrum autyzmu;
Będzie umiał rozpoznawać te zachowania;
Pozna sposoby obniżania częstotliwości zachowań autostymulacyjnych;
Nauczy się tworzyć plany budowania zachowań zastępczych w oparciu o tę samą funkcję;
Pozna ograniczenia, które stwarzają zachowania autostymulacyjne, lękowe i kompulsyjne;
Będzie znał schemat tworzenia się zachowań kompulsyjnych;
Pozna znaczenie ekspozycji w pracy z osobami przejawiającymi zachowania lękowe;
Nauczy się rozpoznawać przyczyny lęku u osób z autyzmem;
Będzie rozpoznawał różnicę pomiędzy lękiem i fobią;
Pozna kilka sposobów postępowania w przypadku zaburzeń lękowych współwystępujących w spektrum autyzmu;
Pozna proste sposoby relaksacji, które warto zastosować w chwili narastającego lęku;
Otrzyma arkusze niezbędne do monitorowania fobii